lördag 9 april 2011

Tänder ser ju mumsiga ut - åtminstone enligt Trinitys matfilosofi

Som vanligt är Lilla Duva först - hon har aldrig smakat på tänder =)
Som vanligt när vi gick in och öppnade luckan till hönsgården hade vi med lite gott till kackelmaffian. Och som vanligt är det Trinity och Lilla Duva som är hetast på gröten och inte kan vänta utan måste flyga upp på armen för att hinna roffa åt sig lite av det goda. Som vanligt pratar jag lite "bebis språk" och tycker att de är förträffliga lyssnare som tittar på mig med mycket stor uppmärksamhet.


För ovanlighetens skull tyckte Trinity att den där tjötmostern, dvs jag, såg ut att ha väldigt goda och smaskiga tänder och med blixtens fart var hon framme med näbben och skulle ha en smakbit av detta goda - vilket innebar en frontalkrock mellan hönsnäbb och mina stackars framtänder - inte alls gott vid närmare eftertanke enl. Trinity - och inte alls särskillt trevlig enligt mig!!

Trinity - numera kallad "tandmumsaren"- hoppar alltid upp efter Lilla Duva
 Lärdomen idag blev att  "tjötmostern" kommer att kackla mindre fortsättningsvis vilket kackelmaffian säkert är tacksamma över!Till och med jag inser att det är maten som lockar och inte mitt kackel =) Alltid lär man sig något nytt av Golaren Galman med ladies!
 



Vad fasiken tog majsen vägen??? Det är bara majs som kackelmaffian ibland kan få utomhus, eftersom de äter helt rent :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar