söndag 28 augusti 2011

Liten blir stor


Lille Al Pacino några dagar gammal i slutet på juni...


...är idag en ståtlig lite tupp som börjat stroppa omkring på tuppars vis. Al Pacino kommer troligtvis stanna kvar hos kackelmaffian.


Kullsystern Snövit, som är helvit, kommer också att stanna hos kackelmaffian liksom den något yngre PrickFia som jag blivit hopplöst förälskad i.


De yngsta kycklingarna som var 8v den 22/8 är de kycklingar som är mest intresserade av oss i människosläktet. Peppar, peppar verkar det som att de lavendelfärgade är hönor medans de två gråa och den svarta är tuppar. Åtminstone en lavendel kommer att stanna kvar hos kackelmaffian. Eventuellt en grå tupp också för dessa två är så charmiga så det liknar ingenting=)


Den stolte och mycket duktiga fadern - Golaren Galman



Sötaste PrickFia med sina små duniga ben


Och Al Pacino som ska hjälpa Galman att hålla ordning och reda på alla damer.

Betty Blue har fått sällskap av Maja tofsfia i sitt ruvrede. Hur jag än flyttar över Maja så är hon tillbaka hos Betty Blue så fort jag vänder ryggen till. De första ruvägg jag la under Betty Blue blev nedkletade av ett trasigt ägg så jag fick lägga dit nya. Inga superägg då de legat i kylskåpet och av 8 st verkar det som om 4 är ok. 

Ha en bra dag!
/Jenny

2 kommentarer:

  1. Vad de är söta. Fina färger har de alla men de två vita ser så små och näpna ut. Lycka till med de fyra äggen! Ha det gott / Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Oj, vad tuppen har växt! Trodde inte det kunde vara mer än en tupp i en hönsgård!/Christina

    SvaraRadera